Panaszkezelési szabályzat
PTM PROJEKT KFT
Panaszkezelési szabályzat a www.rivallo.hu
weboldal használatával kapcsolatosan
hogy a PTM Projekt Kft. (székhely: 4071 Hortobágy Ady Endre 10.; adószám: 28755500109; cégjegyzékszám: 09 09 031949; elektronikus elérhetőség: info@rivallo.hu; a továbbiakban: Üzemeltető) ügyfelei panasz kezelési igényeinek magasabb szintű kielégítése és hatékony kezelése érdekében alakította ki az alábbi szabályzatot.
I./ A szabályzat alapelvei
- A panaszok teljes körű kivizsgálásának és megválaszolásának elve:
Az Üzemeltető jogszabályi kötelezettségeinek eleget téve és felismerve azt, hogy a céggel szemben felmerült panaszok fontos ismereteket hordoznak a szervezet számára, kimondja, hogy valamennyi panaszt teljes körűen kell kivizsgálni és megválaszolni. Az Üzemeltető a panaszok kivizsgálást követően köteles olyan választ adni, amelyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz rendezésére vagy megoldására vonatkozó intézkedésre, illetve a panasz elutasítása esetén az elutasítás indokára.
- A panasz megkülönböztetés nélküli elbírálásának elve:
Az Üzemeltető a panaszokat és a panaszosokat mindenfajta megkülönböztetés nélkül, egyenlően, ugyanazon eljárás keretében és szabályai szerint kezeli.
II./ A szabályzat hatálya
Személyi hatálya
A jelen szabályzat hatálya kiterjed minden az Üzemeltető alkalmazásában álló panaszkezelési munkatársra.
Az Üzemeltető valamennyi panaszkezeléssel foglalkozó munkatársa a jelen szabályzat rendelkezéseit köteles megismerni, azok betartásáért felelősséggel tartozik.
Tárgyi hatálya
A szabályzat hatálya a panaszbejelentésekkel kapcsolatos panaszkezelési tevékenységre terjed ki.
Kapcsolódó szabályzatok, irányelvek
- Általános szerződési feltételek
- Személyes adatok védelméről szóló adatkezelési szabályzat
- Anonimitás és plagizálás irányelvek
III./ Részletes rendelkezések
A panasz
Panasz az Üzemeltető tevékenységével, szolgáltatásával, termékével vagy mulasztásával szemben felmerülő minden olyan kifogás, amelyben a panaszos egyértelműen az Üzemeltető eljárását (különösen: szolgáltatási, ügyintézési, nyilvántartási hiba) kifogásolja.
Nem minősül panasznak, ha az ügyfél az Üzemeltetőtől általános tájékoztatást, véleményt vagy állásfoglalást igényel.
A panaszos
Panaszos lehet az Üzemeltető szolgáltatási tevékenységének igénybe vevője, a megrendelő, jelen esetben a megbízó és/vagy megvalósító.
A panasz bejelentésének módjai
Írásbeli panasz postai úton nyújtható be a következő címre: PTM Projekt Kft 4071 Hortobágy Ady Endre 10.
Elektronikus levélben panasz az info@rivallo.hu címen nyújtható be.
Az ügyfél eljárhat meghatalmazott útján. Amennyiben az ügyfél meghatalmazott útján jár el, úgy a meghatalmazásnak a 2016. évi CXXX. törvény a polgári perrendtartásról foglalt követelményeknek kell megfelelnie.
A panasz képviselő vagy meghatalmazott útján történő benyújtása esetén az Üzemeltető vizsgálja a benyújtási jogosultságot, amelyet a benyújtó meghatalmazással igazol.
A panasz kezelése
Az Üzemeltető a panaszt minden esetben nyilvántartásba veszi. Különös figyelmet kell fordítani arra, hogy a Személyes adatok védelméről szóló szabályzat rendelkezései szerint, az azonosítás céljából bekért adatok ne sértsék az adatvédelmi előírásokat, és ne szolgáljanak más, a panaszügyek regisztrálásán kívüli egyéb adatgyűjtési célt.
Az Üzemeltető kizárólag a panaszkezelés okán birtokába került személyes adatokat az 5 éves panasz megőrzési idő leteltét követően törli vagy más módon egyedi azonosításra alkalmatlanná teszi.
A felmerülő panaszokat – amennyiben ez lehetséges – azonnal orvosolni kell, ilyen esetben panasz-ügyintézési eljárás nem indul.
A panaszt benyújtó ügyfél adatait az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően kell kezelni.
AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE , valamint az információs önrendelkezésről szóló adatkezelési szabályzat (https://rivallo.hu/adatkezelesi-szabalyzat) szerint kell kezelni.
A panasz nyilvántartása
Az Üzemeltető a beérkezett panaszokat egységes elvek szerint nyilvántartja. Az Üzemeltető a nyilvántartását úgy alakította ki, hogy abból a válaszadási határidő egyértelműen megállapítható.
A nyilvántartás alkalmas arra, hogy:
- a) a panaszokat azok témája szerint csoportosíthassa;
- b) a panasz okát képező tényeket és eseményeket feltárhassa és azonosíthassa;
- c) megvizsgálhassa, hogy a b) pontban rögzített tények és események hatással lehetnek-e más eljárásra vagy termékre, szolgáltatásra;
- d) eljárást kezdeményezhessen a feltárt, b) pontban rögzített tények és események korrekciójára;
- e) összefoglalhassa az ismétlődő vagy rendszerszintű problémákat, a jogi kockázatokat.
A panasz kivizsgálása
A panasz kivizsgálása térítésmentes, azért külön díjat az Üzemeltető nem számít fel. A panasz kivizsgálása az összes vonatkozó körülmény figyelembevételével történik. A panasz-ügyintézés nyelve a magyar.
A panasszal kapcsolatos végleges döntés a PTM Projekt Kft. hatásköre. Döntését minden esetben az érintett szakmai terület vezetőjének bevonásával hozza meg.
A panasszal kapcsolatos döntéshozatalban nem vehet részt az Üzemeltető olyan alkalmazottja, aki a sérelmezett intézkedésben vagy döntésben részt vett.
- Írásbeli panasz
Az ügyfél írásbeli panaszát Üzemeltető a beérkezést követően haladéktalanul továbbítja az érintett szakmai terület részére. Az Üzemeltető bármely formában benyújtott írásbeli panaszt befogad.
- Elektronikus panasz
Az ügyfél elektronikus panaszát Üzemeltető a beérkezést követően haladéktalanul továbbítja az érintett szakmai terület részére. Az Üzemeltető bármely formában benyújtott írásbeli panaszt befogad.
A panaszkezelés során az Ügyféltől kérhető adatok:
- neve;
- azonosító szám, ügyfél azonosító;
- lakcíme, székhelye, levelezési címe;
- telefonszáma;
- értesítés módja;
- panasszal érintett termék vagy szolgáltatás;
- panasz leírása, oka;
- panaszos igénye;
- a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő dokumentumok másolata;
- a panasz alátámasztásához szükséges, az ügyfél birtokában lévő termék, vagy annak maradéka;
- meghatalmazott útján eljáró ügyfél esetében érvényes meghatalmazás;
- a panasz kivizsgálásához, megválaszolásához szükséges egyéb adat.
Amennyiben a panasz kivizsgálásához az Üzemeltetőnek az ügyfélnél rendelkezésre álló további – így különösen az ügyfél azonosításához, a panasszal érintett jogviszonnyal kapcsolatos – információra van szüksége, úgy haladéktalanul felveszi az ügyféllel a kapcsolatot, és beszerzi azokat.
Panaszkezeléssel kapcsolatos döntés közlése
Az Üzemeltető a panaszügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és egyértelmű indokolással ellátva, és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az érdemi döntést közlő dokumentum jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
Az Üzemeltető válaszát oly módon küldi meg az ügyfél részére, amely alkalmas annak igazolására, hogy a küldeményt kinek a részére küldte meg, emellett kétséget kizáróan igazolja a küldemény elküldésének tényét és időpontját is.
A panasz elutasítása, vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási határidő eredménytelen eltelte esetén az ügyfél az alábbi testületekhez, illetve hatóságokhoz fordulhat:
- Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségéhez (cím: 4024 Debrecen, Szent Anna utca 36.; postacím: 4002 Debrecen, Pf. 475.)
- Az illetékes békéltető testülethez:
Bács-Kiskun megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefon: 06-76-501-500
Fax: 06-76-501-538
Levelezési cím: 6001 Kecskemét Pf. 228.
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefon: 0672-507-154
Fax: 0672-507-152
E-mail:bekelteto@pbkik.hu
Web: www.pbkik.hu
Békés megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefon: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Gazdasági Kamarák mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefon: 06-46-501-091, 501-870
Fax: 06-46-501-099
Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefon: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefon: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefon: 06-22/510-310 vagy 06/22-510-323
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefon: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar megyei Békéltető Testület
Székhely: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
E-mail: bekelteto@hbkik.hu
Heves megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefon: 06-36-429-612/122
Fax: 06-36-323-615
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellet működő Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park. 8. III. emelet 305.-306. szoba.
Telefon: 20/373-2570
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefon: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
Email: kemkik@kemkik.hu
Web: www.kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány u. 9/A
Telefon: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Web: www.nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefon: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-269-0703
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.
Telefon: 06-82-501-000
Fax: 06-82-501-046
Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefon: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail cím.: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefon: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefon: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. Pf.: 220
Telefon: 06-88-429-008, 08-88-814-111
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefon: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
- az ügyfél döntése alapján a polgári perrendtartás szabályai szerint bírósághoz.
Az Üzemeltető a panaszt és az arra adott választ 5 évig őrzi meg.
Fgytv. 20.§ (1) szerint: Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
A panaszkezeléshez fűződő tájékoztatási kötelezettség
A panaszkezelésről szóló Tájékoztató (továbbiakban: Tájékoztató) tartalmazza a panasz-ügyintézéssel kapcsolatos tudnivalókat, a felügyelő hatóságok megnevezését, melyeknél az ügyfél panaszával eljárást kezdeményezhet, továbbá tájékoztatja a panaszost az elutasítás esetén igénybe vehető békéltetés vagy közvetítés lehetőségéről, illetve egyéb jogorvoslati lehetőségekről, valamint azok igénybe vételének esetleges jogszabályi határidőiről.
Az Üzemeltető internetes honlapján közzé teszi a Tájékoztatót.
Panasz-ügyintézéssel kapcsolatos feladat-és felelősségi körök
A panaszkezelés rendszerét és folyamatát alapvetően a jelen szabályzat határozza meg.
A panasz-ügyintézéssel kapcsolatos utólagos teendők
A panaszokkal kapcsolatos írásban vagy elektronikusan rögzített dokumentumokat az Üzemeltető a panasz alapjául szolgáló jogviszonyra előírt bizonylat-megőrzési szabályoknak megfelelően megőrzi.
Az Üzemeltető a panaszok nyilvántartását oly módon alakította ki, hogy az alkalmas legyen statisztikák készítésére, melyek célja többek között a panasz-ügyintézés hatékonyságának mérése, illetve a panaszügyekből levonható tapasztalatok beépítése a szolgáltatási folyamatba.
Záró rendelkezések
A szabályzat rendelkezéseit ezen időponttól kezdve, visszavonásig kell alkalmazni. A szabályzat rendelkezéseit a hatálybalépés napján folyamatban lévő ügyekben is alkalmazni kell.
Érvényes: 2022. április 1-től.